איך לעבור בין יחידות בקיץ

הרבה תלמידים רוצים לשנות את רמת הלימוד שלהם במקצוע מסויים. כלומר, בדרך כלל לעלות, ולפעמים גם לרדת ל 4 או 5 יחידות במתמטיקה, או ל 5 יחידות באנגלית. לפעמים גם רוצים להצטרף למגמה אחרי שנה. לרוב, יש מבחן מעבר שצריך לעשות כדי להגיע לרמה שאתם רוצים. הקיץ זה זמן מעולה להשלים את החומר, והנה כמה טיפים איך.

  1. לפתור מבחן מסכם של הרמה החדשה – כדי בכלל לדעת איזה חומר חסר לכם, רצוי לקחת מבחן מסכם של הרמה אליה אתם רוצים להגיע. לרוב יש מבחנים כאלו באינטרנט, אבל אפשר גם לבקש מחברים את המבחן האחרון שעשו בבית הספר. ככה, תוכלו לדעת מה נקודת ההתחלה שלכם, כמה חומר חסר לכם, ותוכלו לגשת למבחן הזה שוב לאחר שלמדתם ולראות אם הצלחתם. ככה גם תדעו כמה זמן אתם צריכים להשקיע במקצוע.
  2. לקחת מחברת מחבר וללמוד את החומר – אתם חייבים ללמוד את החומר שנלמד לאורך השנה בכיתה. המורים יעזרו לכם בבית הספר, אבל הם מצפים שתגיעו עם הידע הבסיסי. לכן, קחו מחבר מסודר את המחברת שלו ותתחילו לעבור על כל מה שהמורה לימד. לרוב, במחברות עצמן יש את כל הטריקים כדי להצליח במבחן באותה הרמה.
  3. לפתור שאלות כוכבית בספרים – שאלות כוכבית הן השאלות הכי קשות בספרים, בעיקר במתמטיקה. אם אתם עולים מ 4 ל 5 יחידות, לרוב אלו השאלות ששואלים במבחנים. אתם חייבים לאתגר את עצמכם, למרות שזה קשה, ולשבת לפתור אותן. ככה תוכלו לדעת באמת אם תצליחו במבחן המעבר.
  4. קבלת עזרה – לפעמים מאוד קשה להשלים את החומר לבד, ואתם צריכים עזרה. יש הרבה מאוד גורמים שיכולים לעזור לכם: בחלק מבתי הספר יש קורסי קיץ לסייע לתלמידים, לחלקכם יש אחים גדולים או הורים שיכולים ללמד אתכם את החומר, חברים שלומדים ברמה שאתם רוצים להגיע אליה בטוח ישמחו לעזור לכם, ואם לא, תמיד יש גם מורים פרטיים שיכולים לתת לכם הכוונה טובה. זו ממש לא בושה לבקש את העזרה הזו, בטח ובטח כי אתם צריכים להשלים חומר של שנה בפחות מחודשיים.

 

עד כאן הטיפים שלי להיום. אם אהבתם, ורוצים לשמוע עוד, אני מזמינה אתכם לקבל בחינם למייל את סדרת הטיפים שלי איך להצליח בקלות בבחינות.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד