איך עונים על שאלה בהיסטוריה? – טיפים למבחן

הבחינה בהיסטוריה נחשבת למאוד מלחיצה, גם בגלל כמות החומר וגם כי צריך לכתוב הרבה מאוד במבחן. לכן, הרבה פעמים תלמידים לא יודעים איך לגשת למבחן ואיך לפתור אותו נכון, כדי לקבל את מירב הנקודות.

איך עונים על שאלה בהיסטוריה

אני רוצה לתת לכם 3 טיפים כדי שיהיה לכם קל יותר לענות על המבחן.
  1. לקרוא את המבחן מההתחלה עד הסוף – נכון, זה נשמע לכם כמו בזבוז זמן נוראי? אז זהו, שלא. במבחן בהיסטוריה יש הרבה בחירה, בתוך פרקי המבחן, וגם בין הפרקים עצמם בחלק מהמבחנים (היסטוריה א, והיסטוריה 70%). בנוסף, אתם חייבים לבחור שתי שאלות של קטעי מקור. לכן, אתם חייבים לבחור מייד עם תחילת המבחן את השאלות שאתם רוצים לענות עליהם. אם לא תעשו את זה, יכול להיות שתתקעו בפרקים האחרונים עם שאלות שאתם פחות יודעים.

  2. לקרוא היטב את השאלה – הרבה פעמים הניסוחים של השאלות במבחן הם נועדו לעורר מחשבה, ולכן, הרבה תלמידים מסתבכים איתן. אבל, למעשה, אם עוצרים שניה וקרואים את השאלה שוב, מבינים כי השאלה לא מסובכת ככ. מה למשל? לפעמים משתמשים בביטוי “סיכונים וסיכויים”, שהמשמעות שלו היא בעצם חסרונות ויתרונות. או שלמשל, לפעמים נותנים איזושהי עמדה. לדוגמה: יש החושבים שהפעולות שנקטה ישראל במהלך שנות ה 50 בקליטת העלייה סייעו לקליטתה, ויש הטוענים שפעולות אלו גבו מחיר. הצג את עמדתך תוך התבססות על עובדות היסטוריות. מה למעשה שואלים? יתרונות או חסרונות של גישת כור ההיתוך ואת הקשיים של העולים.

  3. לענות בנקודות על כל המבחן לפני שמתחילים לפתור – אחרי שבחרתם את השאלות, אתם חייבים לרשום בנקודות ליד כל שאלה את התשובה שלה. ככה, אתם גם לא שוכחים את החומר, גם יכולים לסדר באופן הגיוני את התשובה שלכם, וגם אם תיזכרו בהמשך בנקודה נוספת תוכלו להוסיף אותה לרשימה. זה יחסוך לכם הרבה מאוד זמן במהלך המבחן, ובוודאות יקל על כתיבת התשובה.

מקווה שהטיפים עזרו, ועכשיו אתם יודעים איך עונים על שאלה בהיסטוריה בצורה הכי טובה.

יש לכם עוד שאלות? מוזמנים להשאיר לי פנייה, או לכתוב לי בפייסבוק או אינסטגרם

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד