איך בוחרים מגמה לתיכון

הרבה תלמידים פונים אלי בשאלה איזו מגמה לבחור? אתם מגיעים לכיתה ט’, וצריכים לבחור מקצוע להרחיב לבגרות, ולא תמיד יודעים איך לבחור ובאיזה מקצוע.

יש כמה דברים שצריך לחשוב עליהם כשבוחרים מגמה:

האם יש מקצוע שמעניין אתכם? אתם הולכים ללמוד את מקצוע המגמה במשך 3 שנים, בין 6 ל 8 שעות בשבוע. זה המון! עדיף לבחור מקצוע שמעניין אתכם, שלא תשתעממו בשיעורים, שלא תתבאסו ללמוד למבחן, שלא תתקשו למצוא בו נושאים לכתוב עבודות.

האם יש מקצוע שקל לכם? לא מצאתם מקצוע שמעניין אתכם? אז לכו על המקצוע שהכי קל לכם. לפחות אם לא תתעניינו, אז לפחות שיהיה לכם קל במבחנים ותקבלו ציונים טובים בקלות.

אתם יודעים מה אתם רוצים ללמוד באוניברסיטה – אתם אמנם צעירים, אבל חלקכם יודעים כבר מה הם ירצו ללמוד באוניברסיטה. יש כאלה שהחלום שלהם הוא להיות רופאים, עורכי דין, ללמוד קולנוע. אם אתם מהתלמידים האלו, אז כדאי לכם לבחור מקצוע שיכול לעזור לכם בעתיד. למשל: אם תרצו ללמוד רפואה, לכו על ביולוגיה או כימיה.

– לגלות מקצועות חדשים או תחומים חדשים שיעניינו אתכם – אתם לא יודעים עוד מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים? יש לכם מספיק זמן להחליט מה תרצו ללמוד. אולי כדאי לכם לבחור מגמה כיפית, שתהנו ללמוד, או מקצוע שאתם יודעים שלעולם לא תעסקו בו (כי לא מרוויחים בו הרבה כסף או קשה למצוא עבודה). למשל, אתם חושבים שתרצו ללמוד פסיכולוגיה, אבל ממש מתעניינים בקולנוע. אולי כדאי לכם להתנסות במגמה שבה לא תעסקו בעתיד כדי להרחיב את האופקים שלכם. אתם צעירים, ותמיד תוכלו לעשות מכינה לפני הלימודים באוניברסיטה או להשלים בגרות ספציפית כשתצטרכו אותה.

מקצוע שלא דורש הרבה השקעה כי יש לכם תחביבים אחרים – לחלקכם יש תחביבים שדורשים הרבה מאוד זמן: צופים, ריקוד או ספורט מקצועי. כדאי לכם לבחור מגמה שתאפשר לכם להמשיך בתחביבים שלכם ולפתח בהם קריירה אם תרצו.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד