איך לעזור לילד להתכונן לשנת הלימודים הבאה?

התפקיד שלנו כהורים בקיץ הוא לא רק לשמש בידור לילדים שלנו, אלא אנחנו גם חייבים לזכור שאנחנו צריכים להכין אותם לקראת שנת הלימודים הבאה. הילדים שוכחים את עצמם בחופש, ומדחיקים לחלוטין את הלימודים. לכן, ממש כדאי בחופש לשים לב לכמה דברים.

  1. בבתי ספר רבים יש עבודות קיץ במקצועות שונים. חלקן עבודות פשוטות יותר, וחלקן מצריכות לקרוא ספר באנגלית או בעברית, הרבה מאוד תרגילים במתמטיקה וזה לוקח זמן עבודה. רוב הילדים חושבים שהעבודה מאוד קצרה, וחושבים שהם מסיימים אותה תוך יום. לכן, התפקיד שלנו הוא לעזור להם, ולהזכיר להם שהם צריכים קצת ללמוד, וגם לתת להם מוטיבציה לעשות את זה.
  2. עבודות הקיץ האלו, מסכמות את כל החומר שנלמד במהלך השנה. לכן, חשוב מאוד לא לזרוק את הספרים והמחברות של השנה הקודמת. ככה, כשמתחילים לפתור את העבודות, ולא זוכרים את כל החומר, אפשר לעשות סיכום בנקודות של החומר ולחזור עליו. הסיכום הזה גם ישמש את הילדים לאורך השנה.
  3. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא לארגן עם הילדים את הציוד לקראת שנה הבאה: ספרים וציוד משרדי. הרבה פעמים יש חוסר בספרי לימוד מסוימים בחנויות בגלל שיש להם ביקוש גבוה, וההוצאה לאור לא תמיד מדפיסה הרבה עותקים. כך גם אם אתם רוצים לרכוש תיק ספציפי או מחברות מסוג מסוים. לכן, כדאי לקנות את הספרים במהלך החופש, ולא ברגע האחרון, כך שאם יש חוסר, יש זמן להשלים אותו.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד