איך לפתור קטע שלא נלמד בתנ”ך

בבחינת הבגרות בתנ”ך יש שאלה של קטע שלא נלמד או קטע של ניתוח להבנה. בעצם, מדובר בקטע מן התנ”ך שאינו כלול בפרקי הלימוד, ומכיוון שכך אין אפשרות להתכונן אליו מבחינת התוכן. אך עם זאת, על מנת להפוך את הקטע הלא מוכר למוכר ולמובן, צריך לעבוד לפי השלבים הבאים:

  • קראו את השאלה הראשונה: לפני קריאת הקטע קראו את השאלה הראשונה שאחריו. זו שאלת חובה, והיא בד”כ נותנת רמזים ופרטים ראשוניים על הקטע.
  • קראו את שאר השאלות: קראו ברפרוף את שאר השאלות. הקריאה הזו יכולה לרמוז על נושאים שונים המצויים בטקסט שיכולים לסייע לנו להבינו בצורה ברורה יותר.
  • קראו את הקטע: אם הוא לא מתחיל מתחילת הפרק אלא מהאמצע שלו, רצוי לקרוא את הפרק מההתחלה כדי להבין את הרקע.
  • סמנו פרטים חשובים: תוך כדי הקריאה הראשונית שימו לב וסמנו פרטים כמו דמויות, זמן, מקום, תאריכים, מילים מנחות וכו’. כל אלו עוזרים לנו לפרש את המסר ואת כיווני העלילה, מילות מפתח, והמושגים בקטע.
  • תנו תת כותרות: חלקו את הקטע לתת קטעים וכתבו בצד את תמצית עניינם או כותרת או נושא של כל קטע. זה יקל על ההתמצאות ויארגן לכם את הקטע.

חשוב לזכור כי לא חובה להבין כל מילה בטקסט! לרוב ניתן לענות על השאלות רק עפ”י הבנת הרעיון המרכזי של הקטע.

  • ענו על השאלות: קראו שוב את השאלות ואת הקטע, והתחילו לענות על השאלות. כל התשובות נמצאות בטקסט.

להכנה מקיפה לבגרות בתנ”ך אני מזמינה אותכם להסתכל על המיקודיות שלנו. ניתן לקנות מיקודית לשאלון 1261 בלבד או לקנות חבילת מיקודיות לניגשים ליותר משאלון אחד. למעבר לחנות לקטגוריית תנ”ך לחצו כאן.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד