איך עונים על קטע שמיעה בצרפתית

היי! אני רוצה להסביר לכם היום איך עונים על קטע שמיעה בצרפתית.

בבחינת הבגרות בצרפתית יש תרגיל של קטע שמיעה, ממש כמו באנגלית. ישמיעו לכם קטע ותצטרכו לענות על שאלות.

אז בגלל שזה תרגיל די חדש, אני רוצה לתת לכם את דרך העבודה הנכונה ביותר לפתור קטע שמיעה:

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקרוא ולתרגם את כל השאלות.

זה שלב מ מ ש קריטי. ככה, עוד לפני ששמעתם את הקטע פעם ראשונה, תוכלו לדעת מי הדמויות, על מה הקטע ידבר, ותוכלו לתרגם את כל המילים שאתם לא מבינים במילון. אחרי שמתחילה השמעת הקטע לא יהיה לכם מספיק זמן לעבור על השאלות ברוגע.

לפעמים תוכלו “לנחש” מראש את התשובה הנכונה או לפחות לפסול תשובה אחת שהיא לא הגיונית. למשל, אם יש שאלה: למה דני הולך לישון מוקדם? התשובה לא יכולה להיות כי הוא עירני.

לפעמים, גם לא שמים את המילה המדויקת מהקטע שאתם שומעים, אלא שמים מילים נרדפות. לכן חשוב מאוד להבין את השאלות. לדוגמה: כדי להגיד לפעמים יש שתי דרכים de temps en temps  ו parfois. יכול להיות ששתי המילים יופיעו, ואתם צריכים להבין אותן.

קטע שמיעה בצרפתית

דבר שני, חשוב לזכור שהשאלות מופיעות, לרוב, לפי הסדר.

המטרה היא לא להכשיל אתכם, ולכן ניסו לסדר את זה לפי הסדר. אבל, וזה אבל גדול: לפעמים יש שאלות שמסכמות את הקטע, ולכן הן בסוף, אבל התשובה היא באמצע או בהתחלה. לכן גם אם לא מצאתם את התשובה מיד, חכו לסוף הקטע.

הטיפ השלישי

אתם הולכים לשמוע את הקטע פעמיים, עם הפסקה בערך של דקה או שתיים באמצע. בפעם הראשונה שאתם שומעים את הקטע, ענו על כל השאלות שאתם יכולים. בהפסקה בין ההשמעות, קראו שוב את השאלות שלא עניתם עליהן. כך תדעו איזה מידע אתם מחפשים בהשמעה. בהשמעה השנייה תוודאו שעניתם על כל השאלות ואם תוכלו, נסו לבדוק את השאלות שעניתם עליהן.

זהו! עכשיו אתם מוזמנים להתחיל ותרגל את כל קטעי השמיעה מהמיקודית שלי!

המון בהצלחה!

צריכים עוד טיפים בצרפתית? יש לכם שאלות? צרו איתי קשר!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד