דברים שצריך לדעת לפני שבוחרים איזו בגרות לשפר

כשמנסים להתקבל לאוניברסיטה, הרבה מאוד פעמים צריך לשפר ציון בגרות או להשלים בגרות אחרת. אחת השאלות שתמיד שואלים אותי היא איזו בגרות הכי כדאי לשפר?

אז לפני שמחליטים איזו בגרות לשפר, ואם בכלל, צריך לקחת בחשבון כמה דברים:

דרישות קבלה לתחום שתרצו ללמוד: לאיזה מוסד רוצים להתקבל ואיזה מקצוע רוצים ללמוד: כל מוסד לימוד יש דרישות קבלה אחרות, ולכל מקצוע ציון מתאם שונה. ציון המתאם הוא הציון המשוקלל של הבגרויות יחד עם הפסיכומטרי. בכל אחד מהאתרים של האוניברסיטאות יש מחשבון המחשב את ציון המתאם. בדקו האם יש מקצוע שאתם מחויבים אליו (למשל מתמטיקה ברמה של 4 או 5 יחידות, כימיה או ביולוגיה למקצועות מדעי החיים). אם הציונים שלכם לא מספיק טובים במקצועות אלו, עדיף לשפר אותם כי הם יתנו לכם בסיס ללימודים בהמשך.

– 5 יחידות מחדש לפעמים כדאי לעשות 5 יחידות נוספות במקצוע חדש, פשוט יחסית כמו גיאוגרפיה או להרחיב מקצוע אחר ל 5 יחידות כמו היסטוריה וספרות. אלו מקצועות שיתנו לכם את הבונוס של 5 יחידות.

הכישורים שלכם אם יש מקצוע שאתם יודעים שלמדתם בתיכון וקל לכם, או שאתם מאוד ריאלים או מאוד הומנים, עדיף לכם לבחור מקצוע שמתאים לכישורים שלכם. לדוגמה, נכון ש 5 יחידות מתמטיקה נותן בונוס גדול מאוד, אבל המבחן גם קשה יותר ממקצועות אחרים. ואם אתם לא ריאלים אז יהיה לכם מאוד קשה להוציא ציון שיעזור לכם. גם ההפך נכון, אם סבלתם בשיעורי היסטוריה בתיכון, אל תלכו להרחיב 5 יחידות היסטוריה כדי לשפר ציון.

להיות מציאותיים בציון שתקבלו: לא קל לקבל 100 בבחינת הבגרות. באף מקצוע. לכן, כשאתם בוחרים מקצוע להשלים, אז שימו לב שאתם בוחרים ציון שהוא מציאותי, שתואם את היכולות שלכם ואת הממוצע הארצי באותו הציון. כלומר, לא לקוות להעלות ציון מ 85 ל 100 אלא מ 75  ל 90.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד