הגדרות למטלות בבחינה בהיסטוריה

הצג או תאר – צריך להציג או לתאר את התופעה, הפעולה, התהליך, האירוע הנדרשים בשאלה, בלי להסביר את הסיבות, את התוצאות או את ההשפעות שלהם. זה אמור להיות “צילום תמונת מצב”: מאפיינים, משתתפים, מקום, זמן.

הסבר – צריך להבהיר, לתת פירוש לעניין שאתם נשאלים עליו: סיבות או גורמים שהביאו לתהליך, לפעולה או לאירוע. לתת את התוצאות או את ההשפעות של נושא השאלה.

השווה – צריך לעשות השוואה בין הנושאים בשאלה, לפי קריטריונים, להבהיר את הנקודות הדומות והשונות בכל אחד מהקריטריונים שנתנו.

הדגם – הבאת דוגמה שממחישה ומבהירה את האירוע. צריך לתת דוגמה מפורטת, אי אפשר לתת הכללה.

 

אם אהבתם ואתם רוצים לשמוע עוד, אתם מוזמנים להיכנס לערוץ היוטיוב שלי, עמוד הפייסבוק או לאתר שלי ולקבל את כל העזרה שאתם צריכים כדי ללמוד לבגרות בהיסטוריה!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד