טיפים לכתיבת חיבור באנגלית

במבחנים של 4 ו 5 יחידות באנגלית יש באחד השאלונים חובה לכתוב חיבור. הרבה מאוד תלמידים מתקשים ולא יודעים על מה לשים דגש בכתיבה. אז הנה 3  טיפים שיקלו עליכם בתהליך:

דבר ראשון, אתם חייבים להכיר את סוגי החיבורים שיש בבחינה – יש כמה סוגי חיבורים קבועים שתמיד שמים: חיבור דעה בו אתם צריכים לכתוב את דעתכם או לכתוב חיבור בעד ונגד, חיבור בו אתם צריכים לכתוב מכתב רשמי, חיבור בו לרוב צריך לכתוב מכתב לגורם חיצוני.

דבר שני, לכל אחד מסוגי החיבורים הללו יש פורמט קבוע, שאתם צריכים להכיר. אם יהיה לכם טמפלט שאתם כותבים על בסיסו את כל החיבורים, יהיה לכם הרבה יותר קל: יהיה לכם את הבסיס, ועליו תצטרכו להוסיף כמה משפטים הקשורים לנושא.

בגדול, בכל אחד מסוגי החיבורים צריכה להיות פתיחה בה מציגים את הנושא לדיון, גוף החיבור והצגת הטיעונים (לפחות שלושה, לא להתעצל), כשכל טיעון צריך להיות בפסקה משלו. ובסוף סיכום ואם צריך גם מסקנה.

דבר שלישי שחשוב לזכור הוא שכתיבת חיבור לוקחת זמן. תלמיד ממוצע צריך כ 25 דקות כדי לכתוב חיבור כמו שצריך. למה? כי אתם קודם כל צריכים לארגן את החיבור, לכתוב ראשי פרקים, לכתוב טיוטה ורק אז לכתוב את החיבור הסופי.

שימו לב שתמיד אומרים לכם כמה מילים צריך להיות החיבור. אז כדי להקל על הספירה זכרו שבשורה ממוצעת יש בין 8 ל 10 מילים.

אם יש לכם עוד שאלות ואתם רוצים לשמוע עוד טיפים, אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט, לעמוד הפייסבוק או ערוץ היוטיוב שלי ולראות.

המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד