למה אזרחות זה מקצוע קל?

הרבה תלמידים חושבים שאזרחות זה מקצוע רב מלל, כלומר, שצריך לזכור בו המון חומר בעל פה, כמו בהיסטוריה או בספרות. אבל למעשה זה בכלל לא ככה.

כשלומדים אזרחות צריך לזכור שלושה דברים חשובים:

– יש הגדרות מדוייקות לכל מושג. משרד החינוך מפרסם כל שנה מחוון מושגים בו הוא נותן את ההגדרות שהוא מצפה מכם לזכור ולכתוב במבחן. לכן, מאוד קל להגדיר נכון את המושגים. כמו שמצפים ממכם לזכור נוסחא במתמטיקה מצפים מכם לזכור הגדרה באזרחות.

– התשובות באזרחות צריכות להיות מאוד קצרות. לא צריך לחפור כמו בהיסטוריה או לפרט מאוד כמו בספרות. צריך להיות מדוייקים, לענות רק על השאלה ששאלו, ולהתייחס רק לעקרונות או הזכויות שנדרשתם אליהם.

– באזרחות יש מקרים ותגובות. כשבשאלה מופיעים מונחים מסויימים אז התשובה תמיד תכלול עקרונות או זכויות מסויימים. כלומר, אם אתם רואים X זה חייב להיות Y.

למשל:

כשרואים מילה מהשורש ב.ח.ר , מדובר  בעקרון שלטון העם כי לפי ההגדרה האזרחים הם הריבון ומקור המסכות של השלטון, אותו הם בוחרים באמצעות נציגים.

דוגמה נוספת היא השורש פ.ק.ח או ב.ק.ר שמדבר על עקרון הגבלת השלטון.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד