למה התכנית החדשה (30/70) דווקא טובה לתלמידים?

הרבה מאוד הורים ותלמידים שואלים אותי על תוכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך. התוכנית של ה30/70. אולי כדאי שנעשה קצת סדר, ונבין, למרות הלחץ שהתלמידים נתונים בו, דווקא את יתרונות התוכנית עבור התלמידים.

משרד החינוך הצהיר שמטרת התוכנית היא ליצור למידה משמעותית אצל התלמידים, כך הם יוכלו לכתוב עבודות ולהעמיק את הידע בנושא אחד בכל מקצוע.

למעשה, בפועל, מה שקרה, היא שמי שנותן את רוב הציון בבגרות הוא בית הספר. 30% מהציון ניתן על ידי המורים בהערכה חלופית (למשל, בצרפתית יש בגרות בעל פה על יצירות ספרותיות, בהיסטוריה, תנ”ך וספרות יש משימת הערכה חלופית או עבודה, בביולוגיה וכימיה יש עבודה). בניגוד למה שאתם חושבים, רוב המורים לא רוצים להכשיל את התלמידים שלהם, כי הצלחת התלמידים היא גם ההצלחה שלהם. אם לתלמידים יש ציונים טובים, כך המורה נתפס כמורה טוב יותר שעוזר לתלמידים שלו להצליח.

אחר כך, יש את ציון ההגשה, מה שרוב התלמידים קוראים לו ציון “מגן”. ציון ההגשה מורכב מהציון השנתי (עבודה בכיתה, השתתפות, מבחנים, עבודות והערכת מורה) וגם ממבחן המתכונת שיש במקצוע. כל מורה בכל בית ספר, בונה את ציון ההגשה לפי הערכה אישית שלו את התלמיד. כלומר, אם אתם תלמידים שלומדים לאורך השנה ועובדים כמו שצריך (ובינינו, גם לא מרגיזים את המורים שלכם), אמור להיות לכם ציון הגשה טוב.

לכן, ציון בחינת הבגרות עצמה, היא רק 40% מהציון הסופי. אז גם אם קמתם בבוקר חולים, הייתם לחוצים, שכחתם חלק מהחומר, עדיין יש לכם סיכוי לקבל ציון סופי גבוה במקצוע הזה, כי המורים בבית הספר באים לטובתכם.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד