אם היה לי שקל על כל פעם שהייתי שומעת את המשפט: “למישהו יש סיכום ב…”, הייתי היום מיליונרית. באמת.

אחד מקיצורי הדרך שאנחנו עושים בתור תלמידים (וגם סטודנטים) כדי לחסוך זמן הוא לקחת סיכומים מהאינטרנט או סיכומים מחברים.  אז נכון, זה באמת חוסך מלא זמן, אבל זה אחד הדברים הכי גרועים שאפשר לעשות.

אני יודעת שרובכם עושים לי פרצוף עכשיו, אבל תנו לי דקה לשכנע אתכם למה כל מי שלומד למבחן, לא משנה באיזו רמה, חייב לסכם את החומר בעצמו.

  1. כשאנחנו כותבים את הסיכום, החומר “נכנס לנו לראש דרך היד”. ככה, כשנגמור לסכם, כבר נדע את רוב החומר, נצטרך לקרוא את הסיכום פחות פעמים, וישאר לנו הרבה זמן לתרגל.
  2. הסיכום כתוב במילים שלנו, אסוציאציות שקל לנו לזכור, מילים שמובנות לנו. אנחנו יכולים להכניס בדיחות, הערות ועזרי זיכרון שקלים לנו.  אם מישהו אחר כתב את הסיכום, הרבה יותר קשה להבין למה הוא התכוון ואנחנו מבזבזים זמן בלפענח ולהבין את הסיכום במקום ללמוד אותו.
  3. כשאנחנו מסכמים אנחנו מנתחים את חומר הלימוד. אנחנו מבינים ולא סתם זוכרים בעל פה. ככה, אנחנו מפנימים את החומר, והרבה יותר קל לנו לשלוף את המידע מהזיכרון.

כתיבת תגובה

לכל הטיפים לחצו כאן

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד